NEGATIVE SHADOW PIECE
2005 installation
Projections vidéo dans l’espace public, Bruxelles octobre – novembre 2005.
Sur une distance de mille deux cent cinquante mètres à vol d’oiseau : Molenbeek, le Petit Château, les galeries d’art, la mode, les lieux de sortie, les quartiers touristiques autour de la Grand Place, les centres administratifs. Différents lieux de la ville, différentes manières d’être dans la ville. Le garçon et la fille courent, indifférents aux divers contextes. course exaltée ou fuite apeurée. Tantôt discrète, tantôt triomphante, selon les lieux, la projection voyage de jour en jour en différents lieux de la ville.
In Brussels, within a small distance, a large range of different places: Molenbeek: a popular neighbourhood, le Petit Château: a former army building transformed into a centre for asylum seekers, art galleries, fashion shops, places for going out, touristy places. Those different places imply different « users » of the city and, by way of consequences, different ways of being in the city, of being a citizen. The two running figures do not mind those diverse contexts. One night, they are on the top of a facade, the other day at the bottom of a dead-end street in an endless, impassioned or frightened run. Some time modest, some time triumphing, the projection travels from day to day in different places of the city.
Their image creates a link between the places and, in the same time, underlines the gaps. They get a specific meaning according to the places projection.
Palais des Congrès